Onnistunut ICT-ulkoistus alkaa tavoitteiden sisäistämisestä
Suomenruotsalaisiin keskustelu- ja asiaviihdeohjelmiin keskittyvä Parad Media ulkoisti ICT-ympäristönsä palveluineen Core Servicelle. Tuotantoyhtiön kiireinen arki pyörii sujuvasti, sillä heidän tarpeensa tulevat kuulluiksi ja lupauksemme lunastetuiksi.
Yhteistyön lähtökohdat
Alati kasvavat tiedostokoot, nopeat tuotantoajat ja uudet työskentelytavat edellyttävät Parad Medialta yhä parempia ICT-ratkaisuja. Aikaa odotteluun ei ole myöskään silloin, kun lähetys on alkamassa. Siksi laadukas ICT-ympäristö laitteistoineen ovat yritykselle elintärkeä investointi. Sen avulla Parad Media pystyy siihenkin, minkä TV-kanavat tekevät perinteisesti itse. Vuonna 2019, toiminnan laajentuessa ja vanhojen palvelimien elinkaaren tullessa tiensä päähän, yrityksessä todettiin parhaaksi ulkoistaa ICT-toiminnot.
Päätös ICT-ulkoistuksesta oli oikea, mutta luotettavaa kumppania oli vaikea löytää. Tavattuamme Core Servicen, vaikutuimme siitä, kuinka tarkasti tarpeitamme kuunneltiin, kertoo Parad Median toimitusjohtaja Axel Högström.
Näin palvelemme
Aloitimme Parad Median ICT-ympäristön haltuunoton kartoittamalla perusteellisesti sen käyttöön liittyvät tavoitteet, henkilöstön tarpeet sekä järjestelmän nykytilan. Ympäristön kehittäminen tapahtui vaihe vaiheelta ja Parad Mediaa kuunnellen – editointikäytössä olevien palvelimien vaihtoa seurasivat verkkoympäristön, muiden palvelimien, palomuurien sekä ICT-infrastruktuurin uudistaminen, sisältäen työasemat ja mobiililaitteet. Jatkuva palvelumme kattaa ylläpito-, hankinta-, tietoturva- ja kehityspalvelut sekä käytön tuen. Työasemien käyttöönotto ja valvonta on automatisoitu.
Asiakashyödyt
ICT:n ulkoistamisen ansiosta Parad Medialla päästään keskittymään sen ydinosaamiseen, laadukkaiden tuotantojen tekemiseen. Ympäristöä analysoidaan ja valvotaan jatkuvasti, joten ikäviä yllätyksiä tulee vähemmän. Automatisoidun käyttöönoton ansiosta laitteet saadaan nopeasti käyttöön, ja vakioidut asetukset parantavat sekä tietoturvallisuutta että toimintavarmuutta. Parad Media maksaa vain tarvitsemistaan palveluista, eikä työssä onnistuminen tai asiakastyytyväisyys jää kiinni välineistä. Koska työn tekeminen on mahdollisimman sujuvaa, säilyy myös tekijöiden motivaatio. Lisäksi asiantuntijamme antavat oikean näkökulman ICT-ympäristön jatkuvaan kehittämiseen, mikä vahvistaa Parad Median kilpailukykyä nyt ja tulevaisuudessa.
Core Service on sitoutunut rakentamaan yhteistä menestystä, ja ICT-ulkoistuksen hyödyt ovat ilmiselvät. Palvelu on niin läheistä, että se tuntuu henkilökohtaiselta. Me ulkoistamme, he sisäistävät, Högström toteaa.
Tuki- ja ylläpitopalvelut
Kattavat tuki- ja ylläpitopalvelut loppukäyttäjillenne ja it-osastollenne. Tietoturvapalvelut, Service Desk-palvelu sekä laitehallintapalvelut varmistavat, että toimintaympäristönne on tehokas ja käyttäjäystävällinen.