Tehokkaita ratkaisuja kustannusyhtiön tietohallintoon
Sarjakuva-, urheilu- ja lastenlehdistä tunnetun Egmont Kustannus Oy Ab:n tietojärjestelmä on suunniteltu vastaamaan niin henkilöstön kuin konsernin ja yhteistyöverkoston tarpeisiin. Mac- ja Windows-laitteet sujuvasti yhdistävän järjestelmän ylläpidosta ja kehittämisestä huolehtii Core Service.
Kymmeniä lehtiä, puuha- ja värityskirjoja ja oheistuotteita julkaiseva Egmont Kustannus Oy Ab on eräs Suomen tunnetuimmista kustannusyhtiöistä, sekä kansainvälisen Egmont-konsernin tytäryhtiö. Verkostoitunut liiketoiminta edellyttää ICT-järjestelmältä toimintavarmuutta, tehokkuutta ja tietoturvallisia yhteyksiä.
Egmontilla keskitytään omaan ydinosaamiseen, ja muu on ulkoistettu. Meillä on pieni, mutta tehokas organisaatio, jonka tehtäviin kuuluvat hallinto, myynti ja markkinointi, projektien johtaminen ja painoyhteydet. Kumppaneitamme ovat esimerkiksi taittajat, kääntäjät, toimitukset ja kirjapainot. Tietoteknisissä asioissa luotamme Core Servicen osaamiseen. He tuntevat paikalliset tarpeet ja konsernin vaatimukset. Olennaista on, että henkilöstömme pysyy niin sanotusti linjoilla, ja että aineisto kulkee, kertoo julkaisujohtaja Jukka Torvinen.
Varmuutta toimintaan
Core Servicenn vastuulla on Egmont Kustannuksen ICT-ympäristön kehittäminen ja ylläpito, sisältäen työasemat ja mobiililaitteet, sekä Windows-verkko- ja OS X -aineistopalvelimet. Konsernilta saadaan tarvittavat ohjelmistot, lisenssit ja Citrix-ratkaisuja hyödyntävä tietoliikenneverkko laitteistoineen.
Kustannusalalla on tavallista, että luova suunnittelu ja toimituksellinen työ tehdään Maceilla, ja loput ovat Windows-koneita. Core Servicelta löytyy vahvaa osaamista molemmista, ja erityisesti niiden yhteensovittamisesta, Jukka jatkaa.
Egmont Kustannuksella on varmistettu, että tieto pysyy tallessa ja helposti saatavilla. Core Servicen ratkaisut säästävät aikaa ja rahaa niin vikatilanteissa kuin uusien laitteiden käyttöönotossa.
Esimerkiksi työasemalta vahingossa poistettu tiedosto on palautettavissa verkon yli, mistä ja milloin tahansa. Lisäksi käytössä ovat paikalliset varmistukset. Tarvittaessa koko työasema asetuksineen ja ohjelmistoineen voidaan asentaa muutamalla klikkauksella. Nämä ominaisuudet ovat meille hyödyllisiä, koska teemme paljon etätyötä, ja jokainen työasema on yksilöllinen, kertoo tuotanto- ja ICT-päällikkö Osmo Walliander.
Ihminen tavoitettavissa
Egmont Kustannukselle on tärkeintä, että apua on saatavana, kun sitä tarvitaan. Kustannusalalla ei ole mahdollista toimia epämääräisten huoltolupausten varassa. Core Servicen asiantuntijat ovat Egmont Kustannukselle tuttuja yli 10 vuoden takaa, joten työt hoituvat vahvalla rutiinilla.
Core Servicen kanssa yhteistyö toimii, eikä aikaa kulu kertaamiseen. Meitä palvelee tuttu, työtavat ja järjestelmän tunteva asiantuntija niin etänä kuin paikan päällä. Kommunikaatio on sujuvaa, joten Core Service pystyy hoitamaan puolestamme paljon käytännön asioita. Erityistä kiitosta he ansaitsevat joustavuudesta. Apua on saatu jopa iltaisin, ja kertaakaan emme ole jääneet pulaan. Olemme toimintamalliin erittäin tyytyväisiä. Business as usual, Jukka toteaa.
- Perustettu vuonna 2003
- Osa Egmont-konsernia, joka työllistää yli 6 300 työntekijää 30 maassa
- Suomen monipuolisin lastenlehtien ja sarjakuvien kustantaja
- Tunnetuimpia julkaisuja mm. Tex Willer, Jääkiekkolehti, Korkeajännitys, Barbie, Lucky Luke ja Asterix
- Aktiivinen lisenssien hankkija (mm. Pokèmon Go, Trolls, Minecraft jne.
Tuki- ja ylläpitopalvelut
Kattavat tuki- ja ylläpitopalvelut loppukäyttäjillenne ja it-osastollenne.
Tietoturvapalvelut, Service Desk-palvelu sekä laitehallintapalvelut varmistavat, että toimintaympäristönne on tehokas ja käyttäjäystävällinen.