Contact Info

We must explain to you how all seds this mistakens idea off denouncing pleasures and praising pain was born and I will give you a completed accounts of the system and expound.

Yhteys

Helamaa / Heiskanen

helamaaheiskanen
Core Service luotsaa arkkitehtitoimistot digiaikaan

Perinteikäs tamperelainen arkkitehtitoimisto Helamaa & Heiskanen suunnittelee tulevaisuuden ympäristöjä yli 30 vuoden kokemuksella ja nykyaikaisia ratkaisuja hyödyntäen. Core Service huolehtii siitä, että yhtiön tietohallinto vastaa kehittyvän liiketoiminnan tarpeisiin nyt ja tulevaisuudessa.

Helamaa & Heiskanen on alallaan arvostettu toimisto, joka yhdistää käyttäjien tarpeet sekä tehtävän vaatimukset toimivaksi ja kauniiksi arkkitehtuuriksi. Yhtiön kädenjälki näkyy muun muassa TAYS:in Arvo 2 –uudisrakennuksella, Technopoliksessa sekä Tampellan alueella.

CAD-piirtämisen ohella arkkitehtien työskentely tapahtuu niin sanottujen tietomallien avulla. Tietomalli on kuin virtuaalinen rakennus, jota projektin osapuolet yhdessä rakentavat – niistä selviävät esimerkiksi materiaali- ja kustannustiedot sekä suunnitteluelementtien yhteensopivuus. Tiedostokoot ovat satojen megatavujen luokkaa.

Saman tietomallin parissa työskentelee tavallisesti useita henkilöitä eri yrityksistä, joko toimistosta käsin tai etänä. Tälläkin hetkellä kaksi arkkitehtiamme työstää tietomallia suoraan Espanjasta. Tämä asettaa kovat vaatimukset niin yhteyksille, tietoturvalle kuin datan varmistukselle. Kysymys on siis liiketoiminnan kannalta kriittisten asioiden ratkaisemisesta parhaalla mahdollisella tavalla. Onneksi meillä on tähän hyvä kumppani – Core Servicen asiantuntija on meille kuin omaa väkeä. Hän on suunnitellut ja rakentanut koko ICT-ympäristömme, sekä ylläpitää ja kehittää sitä aktiivisesti, kertoo varatoimitusjohtaja, arkkitehti SAFA Matti Mastosalo.

Helamaa & Heiskasella kaikki työasemat ja serverit ovat “Macceja”.

Viime aikoina olen huomannut, että Applen suosio on yleistymässä ja laadun merkitys on ymmärretty. Toki ohjelmistot toimivat myös PC-ympäristössä, mutta ylläpidon kannalta Apple on huomattavasti järkevämpi vaihtoehto. Olen itse todistanut tilannetta, jossa 200 koneen ylläpito onnistuu kolmelta tukihenkilöltä, Matti perustelee.

Pintaa syvemmällä

Helamaa & Heiskasella ollaan Core Servicen palveluun tyytyväisiä. Yrityksen noin 30 työasemaa sekä 10 tietomalli-, ohjelmisto- ja tiedostopalvelinta kattava ICT-ympäristö kasvaa ja kehittyy liiketoiminnan tarpeita vastaavasti.

Päivittäisen tuen ohella saamme Core Servicelta sopivat ratkaisut niin tiimi- ja etätyöskentelyyn, tietoturvaan kuin tehokkaaseen tiedonhallintaan. Asiantuntijan työskentely on osaavaa ja oma-aloitteista. Hän tutkii asioita etukäteen ja tarjoaa kokonaisuuden kannalta parhaat ratkaisut. VPN-yhteydet toimivat erinomaisesti, ja minun on helppo muodostaa tiimejä itsekin. Työskentely on työasemista riippumatonta, ja tiedon palauttaminen onnistuu vaivattomasti. Yllättävissä tilanteissa emme ole jääneet kertaakaan pulaan – asiantuntija on vastannut tukipyyntöihin hyvin joustavalla aikataululla, kertoo ICT-päällikkö ja arkkitehti Teemu Virtanen.

Core Servicen asiantuntija on aktiivinen kaveri, jonka saa aina kiinni. Core Servicen kanssa hommat hoituvat ja voimme keskittyä tekemään hyvää työtä, Matti lisää.

Virtuaalinen tulevaisuus

Helamaa & Heiskasella tutkitaan erityisesti visualisoinnin ja virtuaalisten ympäristöjen mahdollisuuksia osallistavassa suunnittelussa.

Mahdollisuus liikkua tietomallin sisällä, virtuaalitodellisuudessa, tulee mullistamaan asiakaskokemuksen ja yhteistyön. Suunnittelu- ja työtavat muuttuvat, kun “virtuaalihansikkaat” korvaavat hiiret, ja kohdetta rakennetaan kirjaimellisesti omin käsin, Matti visioi.

Arkkitehtitoimisto Helamaa & Heiskanen Oy

 

img

Tuki- ja ylläpitopalvelut

Kattavat tuki- ja ylläpitopalvelut loppukäyttäjillenne ja it-osastollenne. Tietoturvapalvelut, Service Desk-palvelu sekä laitehallintapalvelut varmistavat, että toimintaympäristönne on tehokas ja käyttäjäystävällinen.

Näin palvelemme

Aloitimme Parad Median ICT-ympäristön haltuunoton kartoittamalla perusteellisesti sen käyttöön liittyvät tavoitteet, henkilöstön tarpeet sekä järjestelmän nykytilan. Ympäristön kehittäminen tapahtui vaihe vaiheelta ja Parad Mediaa kuunnellen – editointikäytössä olevien palvelimien vaihtoa seurasivat verkkoympäristön, muiden palvelimien, palomuurien sekä ICT-infrastruktuurin uudistaminen, sisältäen työasemat ja mobiililaitteet. Jatkuva palvelumme kattaa ylläpito-, hankinta-, tietoturva- ja kehityspalvelut sekä käytön tuen. Työasemien käyttöönotto ja valvonta on automatisoitu.

Asiakashyödyt

ICT:n ulkoistamisen ansiosta Parad Medialla päästään keskittymään sen ydinosaamiseen, laadukkaiden tuotantojen tekemiseen. Ympäristöä analysoidaan ja valvotaan jatkuvasti, joten ikäviä yllätyksiä tulee vähemmän. Automatisoidun käyttöönoton ansiosta laitteet saadaan nopeasti käyttöön, ja vakioidut asetukset parantavat sekä tietoturvallisuutta että toimintavarmuutta. Parad Media maksaa vain tarvitsemistaan palveluista, eikä työssä onnistuminen tai asiakastyytyväisyys jää kiinni välineistä. Koska työn tekeminen on mahdollisimman sujuvaa, säilyy myös tekijöiden motivaatio. Lisäksi asiantuntijamme antavat oikean näkökulman ICT-ympäristön jatkuvaan kehittämiseen, mikä vahvistaa Parad Median kilpailukykyä nyt ja tulevaisuudessa.